Günah benim kime ne

7 09 2009

Ben yitirdim ben ararım yar benimdir kime ne
Gah giderim öz bağıma gül dererim kime ne

Gah giderim medreseye ders okurum Hak için
Gah giderim meyhaneye dem çekerim kime ne

Kelp rakip haram diyormuş şarabın katrasın
Saki doldur ben içerim günah benim kime ne

Ben melamet hirkasını kendim giydim eğnime
Ar ü namus şişesini tasa çaldım kime ne

Ah yezid seccadeni al yürü mescid yoluna
Pir eşiği benim Kabe’m kıblegahım kime ne

Gah çıkarım gökyüzüne hükmederim kaftan kafa
Gah inerim yeryüzüne yar severim kime ne

Kelp rakip böyle diyormuş güzel sevmek pek günah
Ben severim sevdiğimi günah benim kime ne

Nesimi’ye sordular ki yarin ile hoş musun
Hoş olayım olmayayım o yar benim kime ne

[Kul Nesimi]

İşlemler

Information

8 responses

1 12 2010
elif

bnce şiirleri cook güzel ama bn hacı bektaş veli yazdıhım halde başka insanların şiirleri geliyor bn elif :)

25 12 2012
mmfmfjjm

aynen ya ama ben yine de hacı bektaş velinin şiiri diye ödevime yazdım

1 12 2010
coşkun

elif seni sewiyorum askım terketme beni al sana yunus emre bu dünya kimseye kalmaz

1 12 2010
elif

coşkun azmıssın gne bn hacı yı ariom :p :p
:p:P:p:p..P:P.p.:P:P:p:

24 12 2010
alpkup

Merhaba Elif,
Kaynak kitabımız şöyle yazmış:
“Hacı Bektaş Veli’nin şiir yazmadığı bilindiğine göre; burada Hacı Bektaş Veli’nin çevresinde dönen, onun düşüncelerini işleyen, bizzat onu işleyen bir şiirden söz ettiğimizi belirtmeye gerek var mı, bilmiyorum. Ancak, gerek bu yazı içinde verilecek örnekler, gerekse yazıdan sonra verilecek örnekler bu geleneği sürdüren halk ozanlarının şiirlerinden örnekler olacaktır”

Yani Hacı Bektaş Veli şiirleri demek onun yaşam tarzına uygun şiirler demek, kendi yazdığı şiirler değil.

7 01 2013
cem

bu şiirlerin hepsi hacı bektaş veli’nin mi

15 12 2013
irem derici

bir tek bu şiiri var hacı bektaş velinin zaten:)

15 12 2013
irem derici

başka şiirini bilen var mı çocuklar?

Bir Cevap Yazın

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

